Slagkracht
met toegevoegde waarde
Sweet spot
SweetSpotCorp BV (english)
Klanten en opdrachten
Services
Over DBO
Contact
Klanten en opdrachten
Enkele recente opdrachten, klik op logo om de site van de organisatie te bezoeken

DMV-Fonterra Excipients GmbH

Deze joint venture tussen FrieslandCampina, Fonterra (Nieuw Zeeland) en DOMO Pharma levert excipients (niet actieve bestanddelen voor medicatie). Het strategisch marketing concept (welke producten, services, processen, en communicatiemiddelen) voor geselecteerde doelgroepen werd ontwikkeld en mede gerealiseerd. Het resultaat is een duidelijk herkenbare "offfering" op basis van eenduidige behoeften van bepaalde actoren binnen de farmaceutische industrie.

Binnen het project zijn onder andere het concept, de vertaalslag, enkele processen, de website, betaalde en onbetaalde services opgeleverd en weggetraind.
Verder werd ondersteuning gegeven aan het vinden bij een nieuwe Global Marketing Director. Dit project werd op interim basis uitgevoerd.

DFE Pharma

TransMoTech Group

De TransMoTech Group™ heeft activiteiten binnen vele industrieën. De groep combineert kennis, ervaring, diensten en producten op het gebied van motion control, aandrijftechniek en vibration control. De diensten en producten vinden hun weg naar vele toepassingen binnen de on- en offshore, railvoertuigen, defensie, logistiek, algemene machinebouw en staalproductie

Het hoofddoel was om de TransMoTech Group een "gezicht" te geven en op de kaart te zetten. De richting werd bepaald door het houden van verschillende workshops. De vertaalslag naar het strategische marketing concept (positionering en propositie per gekozen segment) werd geschreven. Verder werd er hard gewerkt aan het uitdragen van de groepgedachte en werd onder andere de websites, brochures, beursaankleding, etc. opgeleverd.
Dit project werd op projectbasis uitgevoerd in opdracht van de directies.

 

GMT Benelux BV

GMT Benelux BV levert oplossingen voor trillingvraagstukken. Zij verhogen het leef- en werkcomfort van mensen die blootstaan aan ongewenste trillingen. Door deze oplossingen worden (productie)processen stabieler en ondervinden minder slijtage. Hierdoor leveren zij direct een bijdrage aan de concurrentiekracht en duurzaamheid van onze klanten. GMT staat bekend om klantspecifieke oplossingen, toepassingsspecifieke oplossingen en hoogwaardige standaardoplossingen.

Voor de vernieuwde directie werd een plan geschreven om de "dozenschuif organisatie - catalogus verkoop op basis van specificatie en korting" te veranderen in een organisatie die oplossingen voor trillingvraagstukken levert. Het strategische marketing concept (positionering en propositie, planning, prodcutportfolio, etc.) werd geschreven en mede geimplementeerd. Binnen het project zijn onder andere het plan en de communicatiemiddelen opgeleverd. Dit project werd uitgevoerd in opdracht van en in nauwe samenwerking met de directie.

 

Van Bergen BV

Van Bergen BV (een dochteronderneming van VolkerWessels) staat voor gebouwde leefomgevingen. Wij zijn thuis in alles wat met gebouwen en de gebouwde omgeving heeft te maken. Van grondaankoop, projectontwikkeling en nieuwbouw tot onderhoud en renovatie.

Van traditionele aannemer naar "thuis in bouw en ontwikkeling". Het project werd gestart met enkele workshops om de sweet spot van Van Bergen te vinden en te beschrijven in een visie en de missie. Vanuit dit vertrekpunt werden de doelgroepen en hun behoeften duidelijk beschreven. De vertaalslag in de communicatiemiddelen is gemaakt in samenwerking met Publik. Binnen dit project zijn de strategische documenten en het marketing concept opgeleverd alsmede werd de rebranding en de daarbehorende communicatiemiddelen gerealiseerd.


FMS, Finapres Medical Systems BV

Finapres Medical Systems B.V. was established in 2002 as the spin off of the TPD Biomedical Instrumentation R&D activities of TNO. TNO was engaged in research and development of methods and instruments for medicine and bio-sciences, among others in the properties and dynamics of the cardiovascular system.

Het project werd gestart met enkele workshops om de OPS (One Page Strategy) te beschrijven. In een OPS staan de visie en missie, de meest belangrijke doelgroepen, en de kernaktiviteiten voor de komende jaren. Vanuit dit vertrekpunt werden de doelgroepen en hun behoeften duidelijk beschreven. De vertaalslag in de communicatiemiddelen is gemaakt in samenwerking met Publik. Binnen dit project zijn de strategische documenten en het marketing concept opgeleverd alsmede werd de rebranding en de daarbehorende communicatiemiddelen gerealiseerd. Verder werd een duidelijk roadmap voor de productontwikkeling opgeleverd. Dit project werd uitgevoerd in opdracht en nauwe samenwerking met de directeur. Verder werd ondersteuning verleend in het aanstellen van een nieuwe marketing directeur.